czwartek, 6 sierpnia 2015

Pierwszy miesiąc

Pierwsze cztery tygodnie minęły mi w błogiej nieświadomości. W tym czasie nadzorowałam remont mieszkania, wyjechałam na wakacje i byłam w trakcie negocjacji nowych kontraktów w pracy.

Nie zwalniałam tępa, ponieważ nic nie wskazywało na to, że coś się dzieje z moim ciałem. Miesiączka trochę się opóźniała, ale z racji przerwy w braniu tabletek antykoncepcyjnych miałam z tym problem już wcześniej. Dopiero kiedy w pubie miałam większą ochotę na lemoniadę niż na wino zdałam sobie sprawę, że coś się zmieniło. Kiedy wróciłam do Polski następnego dnia zrobiłam test, który całkowicie wywrócił moje życie do góry nogami.

Pierwsze tygodnie to czas kiedy test może dać błędny wynik. Ciąże w 100% może potwierdzić tylko ginekolog. Pół roku przed planowaną ciążą należy suplementować się kwasem foliowym. Zmniejsza to ryzyko wad cewy nerwowej płodu w tym rozszczepu kręgosłupa i tzw. zajęczej wargi. W przypadku nieplanowanej ciąży należy niezwłocznie zacząć przyjmować kwas foliowy w zalecanej dziennej dawce 4 mg. Maksymalna dawka to 8 mg na dobę
Jeśli zdecydujecie się na suplementację zestawem witamin dla kobiet w ciąży to należy zwrócić uwagę na zawartość kwasu foliowego aby nie przekroczyć maksymalnej dawki. Wielowitaminowe suplementy oferują zawartość kwasu foliowego pomiędzy 4 a 8 mg. 


W internecie znajdziecie pewnie setki różnych informacji dotyczących ciąży. Proszę pamiętać o tym, że jedynym źródłem fachowej informacji jest Twój lekarz a jeśli szukasz dodatkowych porad dotyczących zdrowej diety to odwiedzaj strony dietetyków lub WHO (światowa organizacja zdrowia). Tylko tam informacje są rzetelne i zgodne z prawdą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz