sobota, 5 września 2015

Farbowanie włosów w ciąży

W związku z farbowaniem włosów w trakcie ciąży zdania są bardzo podzielone. Część lekarzy nie widzi przeciwwskazań, inni uważają, że substancje chemiczne zawarte w farbach mogą mieć wpływ szczególnie w pierwszym trymestrze ciąży.

                                              wlosy.jpg

W trakcie dziewięciu miesięcy stanu błogosławionego pojawi się wiele pytań, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Przyczyną mogą być niejednoznaczne wyniki badań oraz fakt, że każdy żywy organizm może reagować w inny sposób na bodźce lub zmiany w nim zachodzące.
Jeśli chodzi o farbowanie włosów to przeciwwskazaniem mogą być substancje chemiczne zawarte w farbach. Substancje takie jak np. amoniak mogą być powodem reakcji alergicznych organizmu lub mogą wchodzić w reakcję chemiczną z innymi związkami, na które jesteśmy narażone każdego dnia. Drażniący może być również sam zapach preparatu.
Ja zrezygnowałam z farbowania w pierwszym trymestrze. Powodem był fakt, że zapach farby jest dla mnie bardzo drażniący a wizyty u fryzjera zwykle trwają kilka godzin. Na nieszczęście wcześniej rozjaśniałam włosy, więc przez te kilka miesięcy musiałam sobie radzić z kilkucentymetrowymi odrostami. Na początku drugiego trymestru, po konsultacji z lekarzem zdecydowałam się na wybór farby ekologicznej czyli takiej, która nie zawiera amoniaku. Wybrałam kolor zbliżony do mojego naturalnego, aby w kolejnych miesiącach ciąży nie zaprzątać sobie głowy dodatkowymi problemami. Efekt farbowania był dość mizerny, ponieważ produkty ekologiczne mają dużo słabsze działanie. Nie warto jednak zbytnio się przejmować drobnostkami. Okres ciąży jest przejściowy a w chwili obecnej modne są przeróżne dziwaczne fryzury - wierzcie mi nikt nie zwróci na to uwagi jeśli same nie będziecie mówiły o problemie.
Nie wiem, jakie rozwiązanie proponują fryzjerzy w tym temacie, ale warto być sceptycznym i zaufać tylko sprawdzonym salonom i dobrym fryzjerom, którzy wiedzą co robią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz