sobota, 5 września 2015

III trymestr, początek bóli kregosłupa, opuchnięte ręce i nogi

Trzeci trymestr to czas kiedy przyszła mama powinna odpoczywać i dbać o siebie ze wzmożoną ostrożnością. Dziecko zaczyna rosnąć naprawdę szybko i w 8, 9 miesiącu brzuszek będzie już bardzo duży. Z dnia na dzień przybywa kilogramów, co jest wyznacznikiem tego, że w naszym brzuchu rozwija się żywy organizm. Ja w ciąży przytyłam 27kg. Jest to znacznie ponad przeciętną. Spowodowane było to niezwykłą kumulacją wody przez moje ciało, dlatego już w pierwszym tygodniu po porodzie zrzuciłam 15 kg.
Dla kręgosłupa dodatkowe kilogramy w tak szybkim czasie to ogromne obciążenie. Moje bóle zaczęły się w 9 miesiącu i trwały aż do porodu. Najlepszym rozwiązaniem jest sport, wieczorne masaże pleców oraz częste zmiany pozycji. Ciepły prysznic oraz termofor z ciepłą wodą będą również dodatkowym ukojeniem.
Opuchnięte ręce oraz stopy to również spory kłopot. Polecam Wam zdjąć wszystkie pierścionki oraz obrączkę na czas ostatnich miesięcy. Jeśli chodzi o opuchnięte stopy to najlepszym rozwiązaniem jest siedzenie z nogami w górze. To ułatwi przepływ krwi oraz zmniejszy opuchliznę, która pojawia się najczęściej wieczorem. Niech Was nie zdziwi również fakt, że ze względu na opuchliznę wasze stopy będą o jeden lub dwa rozmiary większe!
Ja  musiałam zrezygnować z ukochanych butów, ponieważ się do nich nie mieściłam. W ostatnich miesiącach najwygodniej było mi w butach EMU, a wiosną w tenisówkach. 



Nie inwestujcie w zbyt wiele nowych butów, ponieważ po porodzie stopy wrócą do normalnego rozmiaru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz