sobota, 5 września 2015

Kiedy zacząć używać kremu przeciw rozstępom?

Ważne aby od samego początku ciąży dbać nie tylko o dobre samopoczucie ale także o własne ciało. Pomaga to w walce z rozstępami oraz dodaje pewności siebie.

                                                kremy.jpg

Każda przyszła mama, która dba o siebie zastanawia się jak będzie wyglądało jej ciało po ciąży. Oczywiście rozstępy na brzuchu, piersiach czy udach to w dużej mierze kwestia genetyki jednak prewencyjne używanie kremów i olejków może pomóc.
Skóra na brzuchu jest bardziej elastyczna niż na piersiach czy udach jednak i w tym miejscu jej rozciągliwość ma pewne limity. Odpowiednie nawilżenie i odżywienie wspomaga naturalny proces rozciągania w trakcie ciąży.
Obecnie na rynku mamy ogromny wybór kremów i olejków przeciw rozstępom. Jakich kosmetyków należy używać i kiedy zacząć?
Zgodnie z opinią mojego lekarza i zaleceń na ulotkach, używanie tego typu kosmetyków można zacząć od 4 miesiąca ciąży. Wcześniej nie ma takiej potrzeby ale dobrze, żeby miejsca newralgiczne smarować naturalnymi olejkami np. olejek dla dzieci Johnson&Johnson. Jest bardzo delikatny i ma neutralny zapach. W początkowych miesiącach ciąży skóra bardzo się przesusza dlatego zalecam używanie olejku nie tylko na brzuchu czy piersiach ale na całym ciele.
Od czwartego miesiąca zaczęłam używać olejku Bio-Oil. Jestem zadowolona z jego działania, pomagał mi nawilżać skórę aż do 8 miesiąca bez widocznych rozstępów. W wyborze odpowiedniego kremu powinniśmy się kierować przede wszystkim składem - ważne, żeby były to naturalne składniki i witaminy. Nie zaszkodzi zapytać o opinię lekarza. Od ósmego miesiąca zaczęła mnie bardzo swędzieć skóra. Po konsultacji z moim ginekologiem wybrałam szwedzki krem Bonal Striae. Już od pierwszej aplikacji przyniósł mi sporą ulgę. Pachnie ziołami, łatwo się aplikuje i nie pozostawia uczucia oleistej skóry. Tego typu kosmetyki należy aplikować na skórę brzucha, piersi, pośladków oraz ud. Dwa razy dziennie. Niestety początkiem 9 miesiąca pojawiły się na brzuchu niewielkie rozstępy mimo, że moja mama nie miała żadnych. Trudno mi jeszcze ocenić końcowy efekt moich starań ponieważ jestem tydzień przed wyznaczoną datą porodu. Dobrze jest też zaopatrzyć się w krem na widoczne rozstępy i zacząć go używać od razu po porodzie. Ja kupiłam Bepanthol firmy Bayern.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz