czwartek, 10 września 2015

Muzyka w ciąży


Twój lekarz na pewno poinformuje Cię, że około 24 tygodnia ciąży dziecko ma już na tyle rozwinięty zmysł słuchu, że słyszy Twój głos oraz dźwięki zewnętrzne. Wiele czytałam o tym, że dziecko może reagować na pewne dźwięki lub muzykę. Niektórzy zalecają aby w tym okresie słuchać muzyki relaksacyjnej, klasycznej lub tzw. białego szumu czyli np. dźwięków fal morskich, deszczu lub wiatru. Mój mąż przez kilka tygodni torturował mnie muzyką relaksacyjną, której nie znoszę aby zobaczyć czy są jakieś rezultaty. Ja nie czułam żadnych, aż pewnego dnia słuchając piosenki Beyonce mój synek zaczął się gwałtownie ruszać. Aż do końca ciąży od czasu do czasu przy tej samej piosence czułam wzmożone ruchy dziecka. Wydaje mi się jednak, że dziecko reagowało na moje emocje, bo bardzo lubię głos tej piosenkarki.



W tym okresie warto się wyciszyć. Nie krzyczeć, nie przebywać w hałaśliwych miejscach, które powodują u Ciebie niepokój lub stres. Należy pamiętać o tym, że stres bardzo negatywnie wpływa na dziecko i na przyszłą mamę.
 
Ja starłam się dużo mówić do mojego dziecka w trakcie ciąży. Bez względu na to czy, badania potwierdzają to czy nie, wierzę, że dziecko oswaja się z głosem mamy i po porodzie, który jest ogromnym stresem również dla dziecka, głos mamy uspokaja i pomaga przystosować się do nowej rzeczywistości.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz