sobota, 5 września 2015

Sport w ciąży

Wbrew opiniom naszych babć sport w ciąży jest bardzo ważny. Nie należy rezygnować z aktywności fizycznej ponieważ ciąża to nie choroba a jedynie stan w który powinnyśmy szczególnie dbać o własne ciało.


Rodzaj aktywności fizycznej w ciąży w dużej mierze zależy od naszego trybu życia. W porozumieniu z lekarzem i trenerem każdy znajdzie dla siebie aktywność, która nie tylko sprawi nam przyjemność ale również przygotuje nasze ciało do ogromnego wysiłku jakim jest poród.
Ówczesne salony fitness mają bardzo rozbudowaną ofertę dla ciężarnych. Fitness, pilates czy joga to tylko niektóre z ciekawych propozycji. Szczególnie polecam jogę, która pomaga się odprężyć, wyciszyć  także rozciągnąć mięśnie.
Warto zwrócić uwagę na kręgosłup, który w III trymestrze będzie bardzo obciążony.
W każdym trymestrze zalecany jest inny zestaw ćwiczeń dlatego zanim podejmiesz decyzję jaki rodzaj sportu wybrać koniecznie skonsultuj się ze swoim lekarzem. Każdy organizm jest inny, a każda ciąża przebiega inaczej dlatego to, co dla jednej kobiety jest wskazane dla innej może być groźne. W żadnym razie nie korzystaj z youtuba czy innego portalu internetowego podczas wykonywania ćwiczeń. Jak już wspominałam nasz organizm w ciąży funkcjonuje trochę inaczej.
Bardzo ważne aby się nie przemęczać i nie forsować. Media zarzucają nas informacjami o celebrytkach, które w ciąży tyją zaledwie 2 kg i wracają do formy po miesiącu od porodu. Racjonalnie myśląc sam noworodek waży ok. 3 kg, do tego wody płodowe, łożysko itd. To jedynie chwyty marketingowe aby mamy-celebrytki mogły zarobić na ciąży.
Pamiętaj o mięśniach Kegla (mięśnie łonowo-guziczne). Ćwicz codziennie po kilka minut co pomoże szybciej wrócić do formy po porodzie. Na czym polegają ćwiczenia? To bardzo proste. Zaciskaj mięśnie na 8-10 sekund i powtarzaj tę czynność.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz