niedziela, 27 września 2015

Torba szpitalna - rzeczy dla mamy


Ostatni trymestr to czas kiedy należy przygotować torbę do szpitala. W internecie jest mnóstwo informacji co należy zabrać ze sobą. Od mydeł, podpasek aż po suszarki, pudry i inne. Nie dajcie się zwariować. Zapytajcie również w szpitalu co jest do dyspozycji rodzącej mamy a co powinnyście zabrać ze sobą.
Moja torba zawierała:
1. Dwie piżamy (zapinane aby łatwiej karmić maleństwo)
2. Podpaski extra grube dwie paczki.
3. Bieliznę jednorazową - można kupić w każdej aptece.
4. 5 szt. bielizny bawełnianej.
5. 3 szt. biustonosza do karmienia ( i tutaj uwaga - należy kupić rozmiar większy niż przed porodem ponieważ piersi wam jeszcze urosną )
6. Skarpety 2 szt. czytałam, że podczas porodu w stopy jest bardzo zimno - cóż mnie tak bolało, że nie czułam chłodu.
7. Klapki i papcie. Jedne pod prysznic drugie do chodzenia.
8. Ręcznik.
9. Ubranie zapasowe, ponieważ to w którym pojedziecie do szpitala może zostać ubrudzone przez wody płodowe. (i tutaj uwaga, najlepiej zabrać ubrania z okresu 6 miesiąca ciąży ponieważ po porodzie nie wraca się od razu do poprzedniej figury a brzuch wciąż będzie duży, w zależności od ciała kobiety oczywiście. Zwykle brzuch po porodzie ma rozmiar 5,6 miesiąca ciąży).
10. Kosmetyki do makijażu w zależności od preferencji. Dobrze aby mama czuła się komfortowo w każdej sytuacji.
11. Drobne przekąski. Czytałam, że w trakcie porodu nie wolno jeść. Mój lekarz powiedział, że to bzdura i kazał mi zjeść obiad i kolację bo twierdził, że bez jedzenia opadnę z sił.
12. Książkę do czytania
13. Wkładki laktacyjne do biustonosza.
14. Kosmetyki: szampon, żel pod prysznic, żel do higieny intymnej, kosmetyki do makijażu, szczoteczka do zębów, pasta, grzebień.
15. Opaska do włosów.
Przygotowałam sobie jeszcze prześcieradło jednorazowe, nieprzemaklne na siedzenie w samochodzie, żeby nie zabrudzić.
Oczywiście zabierzecie co uważacie za konieczne, zawsze lepiej mieć w zapasie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz