sobota, 5 września 2015

Trzeci miesiąc - wciąż paskudne samopoczucie

Mdłości, napady głodu, jadłowstręt, częstomocz i ucisk w okolicach pęcherza to tylko niektóre z dolegliwości jakie towarzyszą początkowej fazie ciąży.

W pierwszym trymestrze wiele dokuczliwych dolegliwości przychodzi i odchodzi. Niektóre będą nam towarzyszyć do końca ciąży. Ważne żeby przyszła mama nie wpadała w panikę przy każdym bólu brzucha i umiała sobie radzić z nieprzyjemnymi skutkami ubocznymi.
O mdłościach już pisałam. Napady głodu i jadłowstręt powinny minąć po trzecim miesiącu. Mdłości również.
Jeśli chodzi o częstomocz, szczególnie nocą to jest to objaw, który będzie nam towarzyszył do końca ciąży i z czasem się nasili. Wynika on z nacisku na pęcherz moczowy co powoduje, że jego pojemność jest znacznie mniejsza. Często też można odczuć nieprzyjemny nacisk, bądź ucisk zbliżony do pierwszych objawów zapalenia pęcherza. Ważne jest aby w ciąży pić dużo wody i dbać o higienę. Zapalenie pęcherza, to częste schorzenie w okresie ciąży i wywołane jest przez bakterie w układzie wydalniczym. Co ciekawe, często jest wynikiem odwodnienia organizmu. Dziennie należy pić 2 litry płynów - najlepiej wody niegazowanej. W ciąży zapotrzebowanie na płyny jest jeszcze większe a nawyk picia wody pomaga w szybkim usuwaniu zbędnych bakterii z organizmu.
Przez cały okres ciąży organy wewnętrzne kobiety przesuwają się i tworzą miejsce dla rozwijającego się dziecka. Normalnym objawem są kłucia w prawym bądź lewym boku. Jeśli jednak ból cię niepokoi nie wahaj się zadzwonić lub umówić na wizytę do lekarza. Komfort mamy jest najważniejszy, nie ma głupich pytań a nieprzespana noc z powodu stresu bardzo źle wpływa na dziecko.
Ja w trzecim miesiącu cierpiałam na okropną bezsenność. Była ona jednak w dużej mierze spowodowana prywatnym dylematem czy zostać za granicą czy wrócić do domu. Spałam po kilka godzin na dobę i mimo ogromnego zmęczenia stres i strach przed przyszłością nie pozwalał mi wypocząć. Dużo czytałam i kupiłam mieszanki ziół, melisę oraz rumianek, które pomagały mi ukoić nerwy i uspokoić się.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz