wtorek, 29 września 2015

Wyprawka dla niemowlaka

I w końcu dotarłam do chyba najprzyjemniejszego etapu ciąży. Wyprawka dla niemowlaka i kolorowy zawrót głowy ponieważ na rynku mamy dostępne setki produktów dla dzieci.


Może zaczniemy od kosmetyków:
1. Pieluszki - dla mnie bez konkurencji Pampers Premium, delikatny wkład chłonny oraz żółty pasek z przodu pieluszki, który zmienia się na zielony kolor kiedy pieluszka jest mokra.



2. Chusteczki nawilżone - i tutaj uwaga - używaj ich tylko poza domem i w razie nagłej potrzeby ponieważ te chusteczki przy długotrwałym używaniu odparzają delikatną skórę dziecka.
3. Bawełniane, jednorazowe chusteczki do higieny dla dziecka. Moczę je w wodzie i przecieram skórę dziecka. Są delikatne i nie powodują odparzeń.
4. Krem na odparzenia i do pielęgnacji skóry pupy. Wybierz krem naturalny ja wybrałam Uni Baby i świetnie się sprawdzał nawet w bardzo upalne dni.
5. Puder? Kategorycznie NIE. Powoduje odparzenia, powstają niehigieniczne grudki trudne do umycia. Nie warto kupować tego produktu.
6. Szampon i płyn do mycia w jednym Johnson&Johnson Top to toe. Jest delikatny i ładnie pachnie.


7. Oliwka dla niemowląt Johnson&Johnson.
8. Prześcieradła jednorazowe.



Ubranka. Kup ile chcesz i co chcesz. Wszyscy powtarzali, żeby nie kupowała dużo ponieważ dziecko szybko wyrośnie. Owszem, to prawda ale dziecko bardzo szybko się brudzi, ulewa mleko, często nie ma jeszcze wprawy w zmienianiu pieluszek i mój synek posikał siebie i pościel. Ubrudził od kupki itd. itd. Nie inwestuj w drogie rzeczy ale kup więcej body, śpioszków i prostych ubranek chyba, że chcesz prać wszystko co drugi dzień. Ja czasem zmieniałam ubranka nawet trzy razy dziennie. Widzę, że wśród mam moda jest na ubranka jak dla dorosłych. Ja cenię sobie wygodę i prostotę oraz chciałam aby mój synek jak najdłużej wyglądał jak niemowlaczek a nie jak dorosły, dlatego kupiłam typowe śpioszki, body zapinane pod pieluszką i spodnie ze stópkami.
Ja kupiłam:
1. 10x body z krótkim rękawkiem w jasnych kolorach, żebym mogła prać wszystko razem bez strachu o to, że coś zafarbuje
2. 4x śpioszki
3. 5x skarpetki
4. 4x czapeczki, wsuwane i wiązane pod brodą (nie używałam tych wiązanych, najlepsze są wsuwane - pamiętaj aby nie były zbyt ciasne)
5. 5x komplecik ubranek bluzeczka i spodenki ze stópkami
6. 2x ciepła kamizelka na chłodne dni
7. 2x ciepły sweterek (nie użyłam ich w ogóle ponieważ bardzo szybko zrobiło się ciepło)
8. Śliniaczki min. 4 szt.
Oczywiście wyprawka różni się ze względu na poród w różnych porach roku. Ja rodziłam w kwietniu.




Pozostałe elementy wyprawki:
1. Prześcieradła min. 4,5 szt.
2. Kocyki ciepłe min. 3 szt.
3. Kocyk letni min. 1 szt.
4. Pieluszki bawełniane min. 10 szt.
5. Chusteczki bawełniane do wycierania buzi min. 10 szt.
6. Pościel dla maluszka min. 2 szt. (oczywiście poszeweczki według uznania).
7. Wanna do kąpieli, najlepiej z miejsce wyprofilowanym do pozycji półleżącej ułatwi to kąpiel po 3 miesiącu, dziecko może swobodnie siedzieć.


8. Gąbka? Tylko z prawdziwej gąbki - jak dla mnie zbyt twarda, nie używałam jej.


9. Obcinacz lub nożyczki do obcinania paznokci. Dla mnie nożyczki są prostsze w obsłudze, bez ostrego zakończenia.




10. Szczotka do czesania.
11. Ręczniki min. 3 szt.
12. Śpiworek dla dziecka do spania aby unieruchomić ręce i nogi, które często przeszkadzają w spaniu. Ja nie kupiłam i bardzo tego żałowałam.
13. Becik.
14. Smoczek - mój synek nie chciał ssać co nam wyszło tylko na dobre.
15. 1x butelka szklana mała 250ml do karmienia Avent.
16. Mydło w kostce dla dzieci Johnson&Johnson. Do szybkiego prania w rekach.

Elementy wyposażenia torby dla dziecka:
1. Torba na pieluszki.
2. Torba nieprzemakalna na brudne rzeczy.
4. Podkładka bawełniana do zmiany pieluszki w terenie.

Zwróć uwagę przy kupowaniu wyprawki aby wszystkie rzeczy było wykonane 100% z bawełny. Inne materiały mogą powodować alergię i nie przepuszczają powietrza przez co niemowlak będzie się pocił.
Ważna uwaga! Poodcinaj wszystkie wewnętrzne metki. Mogą one drażnić delikatną skórę maluszka.

1 komentarz: